Over Arnhem Direct

Arnhem Direct begon in 2008 als hyperlokaal blog, waarbij het nadruk lag bij het opzetten van een online community voor Arnhemmers.

Arnhem Direct groeide onder leiding van een betaalde community-manager al snel uit tot grootste lokale platform waar Arnhemmers hun zegje konden doen, met tientallen vaste bloggers en een veelvoud aan mensen die op de blogs reageerden.

Om Arnhem Direct verder te ontwikkelen is medio 2009 een samenwerking aangegaan met Omroep Gelderland. Die samenwerking leidde tot de komst van twee redacteuren van Omroep Gelderland als versterking van de redactie. Door bezuinigingen bij de regionale omroepen is na een jaar de samenwerking gestopt.

Door het succes van Arnhem Direct (ook landelijk) zocht de Telegraaf toenadering. Zij wilden Arnhem Direct opnemen in hun Dichtbij-netwerk. Arnhem Direct werd Arnhem Dichtbij. Helaas trok de Telegraaf om financiele redenen de stekker uit het Dichtbij-project en werd Arnhem Dichtbij weer Arnhem Direct.

Zonder betaalde krachten verslapte de aandacht van medewerkers en bloggers voor Arnhem Direct. Dat veranderde in de loop van 2015 toen een aantal oude bloggers met nieuwe energie aan de slag gingen met Arnhem Direct.

Op dit moment
Anno 2018 wordt Arnhem Direct dagelijks bezocht tussen de 4.000 en 12.000 bezoekers per dag, afhankelijk van de berichtgeving.

Arnhem Direct wordt beheerd door productiehuis AD4A (Arnhem Direct for Arnhem). Arnhem Direct kent twee redacteuren: Patrick Arink (politiek, duurzaamheid) en Zefanja Hoogers (wijken, cultuur, ondernemen, evenementen).

De redactie legt verantwoording af aan een bestuur dat bestaat uit Chris Zeevenhooven, Willem Vierdag en Bob Roelofs.

Arnhem Direct vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving. Om die reden is Arnhem Direct een klimaatneutrale website.

Deze website wordt groen gehost - checked by thegreenwebfoundation.org