18 november 2008
1 minuut

RTV Arnhem richt zich op samenwerking

Eerder dit jaar maakte de gemeente Arnhem bekend dat RTV Arnhem professioneler moet om meer kijkers en luisteraars te trekken. De gemeenteraad baseerde zich daarbij op onderzoek van Tangram Advies & Onderzoek. In september werd bekend dat de gemeente de subsidie aan RTV Arnhem afhankelijk stelt van het bedrijfsplan dat de lokale omroep voor 1 april moet inleveren.

Gisteravond wist de Gelderlander te melden dat een profesionele stadsomroep in Arnhem prima kan worden opbouwd in samenwerking met Omroep Gelderland, de lokale omroep van Nijmegen en Graafschap TV als mogelijke adviseurs. Althans, dat stelt Pauline Meijwaard, interim-directeur van Radio en TV Arnhem. De aanstelling van een kwartiermaker van buitenaf om van de omroep een echt bedrijf te maken ziet ze niet zitten. “Dat geld kun je beter steken in een goede, betaalde omroepkracht”, zo reageerde ze na afloop van een vergadering van de raadscommissie cultuur over de toekomst van RTV Arnhem.

Ik denk dat ze daarin gelijk heeft, alhoewel samenwerking met verschillende partijen ook tijd (en dus geld) zal kosten. Ben benieuwd hoe die samenwerking vorm zal moeten krijgen. Gaat het een soort van adviesraad worden of gaan ze ook echt een inhoudelijke rol spelen waarbij ze zowel mensen als middelen zullen leveren?

Vorige Bericht

Mobiele uitgaansagenda (2)

Volgende Bericht

O.P.A.‘s ontwerpcafé over de passie van de verzamelaar

Laatste berichten

Recensie: KoffieKafeetje Mon Chou

Het witte neo-renaissance pand aan de Hommelstraat straalt eigenlijk altijd. Zelfs als de wolken de lucht grijs kleuren en de temperatuur buiten guur aanvoelt. Bij binnenkomst van dit sympathieke zaakje is het

Merkanalyse: Arnhem is een sterk merk!

Hoe groot is de kracht van het merk Arnhem? Wat zijn de sterke punten van de stad en waar is verbetering mogelijk? Die zaken staan in de strategische merkanalyse van Arnhem, die
Ga naarBoven