Arnhem Direct begon in 2008 als hyperlokaal blog, waarbij het nadruk lag bij het opzetten van een online community voor Arnhemmers.
Stukje geschiedenis
Arnhem Direct groeide onder leiding van een betaalde community-manager al snel uit tot grootste lokale platform waar Arnhemmers hun zegje konden doen, met tientallen vaste bloggers en een veelvoud aan mensen die op de blogs reageerden.
Om Arnhem Direct verder te ontwikkelen is medio 2009 een samenwerking aangegaan met Omroep Gelderland. Die samenwerking leidde tot de komst van twee community managers van Omroep Gelderland als versterking van de redactie. Door bezuinigingen bij de regionale omroepen is na een jaar de samenwerking gestopt.
Door het succes van Arnhem Direct (ook landelijk) zocht de Telegraaf Media Groep (TMG) toenadering. Zij wilden Arnhem Direct opnemen in hun Dichtbij-netwerk. Arnhem Direct werd Arnhem Dichtbij. Helaas trok TMG om financiële redenen de stekker uit het Dichtbij-project en werd Arnhem Dichtbij weer Arnhem Direct.
Zonder betaalde krachten verslapte de aandacht van medewerkers en bloggers voor Arnhem Direct. Dat veranderde in de loop van 2015 toen een aantal oude bloggers met nieuwe energie aan de slag ging met Arnhem Direct. Dit leidde tot een dagelijkse stroom van gemiddeld 4.500 bezoekers per dag met uitschieters naar 10.000 bezoekers per dag.
Door verschillende omstandigheden is het aantal bloggers na 2018 teruggelopen. Daardoor is zowel het aantal geplaatste artikelen als het bereik van Arnhem Direct sindsdien sterk teruggelopen.
Op dit moment
Anno 2021 wordt Arnhem Direct dagelijks bezocht tussen de 400 en 500 bezoekers per dag, afhankelijk van de berichtgeving. Een vernieuwde redactie probeert nieuw leven in het platform te blazen, mede ondersteund door de Arnhemse Burgerkrachtsubsidie.
Arnhem Direct vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving. Om die reden is Arnhem Direct een klimaatneutrale website.