Een kijkje in het verblijf van een marketeer in de zoo

Op dinsdag 28 juni neemt Tim Lammers, Marketing Manager Koninklijke Burgers’ Zoo, ons mee in de wereld van een marketeer in een dierenpark. Het is alweer de 18e en tevens laatste ‚Ä™#‚Äémediavilla026‚Ĩ van dit seizoen! Gratis aanmelden kan via deze link.

Koninklijke Burgers’ Zoo is wereldwijd misschien wel de meest bekende dierentuin van Nederland. In ieder geval online! Want wie herinnert zich niet de chimpansee van de Burgers’ Zoo die met een stok een filmende drone uit de lucht sloeg? De betreffende video op YouTube telt inmiddels meer dan 3 miljoen views.

Het is slechts één van de vele voorbeelden waarmee Burgers’ Zoo de belevenis van een offline dierenpark ook online weet door te vertalen. Denk daarbij aan VR en 360 graden video’s, online gamification en natuurlijk het gebruik van sociale media als Instagram, Facebook en Snapchat. Soms per toeval, zoals in het geval van de chimpansee en de drone, maar vaak ook vanuit een visie op de toekomst van dierenparken.

Tim Lammers is sinds 2012 marketing manager bij Koninklijke Burgers’ Zoo in Arnhem. Tim is de enige marketeer in Nederland met -vanuit zijn kantoor- zicht op de pinguïns. Het werken tussen de dieren zorgt voor spannende marketing verhalen. Naast de vermarketing richting dagbezoekers is Tim ook verantwoordelijk voor het vermarkten van het Afrikaanse congrescentrum van Nederland, het Safari Meeting Centre.

Aan de hand van een aantal vragen/stellingen gaan we tijdens ‚Ä™#‚Äémediavilla026 in discussie met elkaar over het verhaal van marketing in regiotoerisme.

Reacties

Geef een reactie on "Een kijkje in het verblijf van een marketeer in de zoo"

Geef een reactie

Je mailadres wordt niet gepubliceerd.


*