<p></p><p></p><p><a href="http://vimeo.com/107655352">Media Villa Arnhem</a> from <a href="http://vimeo.com/punkmedia">punkmedia</a> on <a href="https://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
<p>Op dinsdag 25 november zal Ronald Kleverlaan van <a href="http://www.webclusive.com" target="_blank">WEBclusive</a> bij de derde <a href="http://www.media-villa-arnhem.nl" target="_blank">Media Villa Arnhem</a> in Stadsvilla Arnhem spreken over crowdfunding, de hype voorbij.</p>
<p>In 2008 kwam Ronald in aanraking met crowdfunding waarna hij zich steeds meer is gaan verdiepen in dit fenomeen. Zijn eerdere ervaringen in het opzetten van netwerken en online communities heeft hij gebruikt om crowdfunding infrastructuren te ontwikkelen. En met groot succes tot gevolg, want in 2012 won hij voor zijn werk de Accenture Innovation Award.</p>
<p>Daarnaast is hij oprichter van de <a href="http://crowdfundinghub.nl/" target="_blank">CrowdfundingHub</a>, hét Nederlandse kenniscentrum op het gebied van crowdfunding. Vanuit dit initiatief wordt er onderzoek gedaan in samenwerking met universiteiten, crowdfundingplatformen en adviseurs. De uitkomsten hiervan worden publiekelijk gedeeld. Een voorbeeld hiervan is het Nationaal Crowdfunding Onderzoek, waarvan Ronald mede-initiatiefnemer is. Sinds 2013 wordt er een jaarlijks onderzoek gedaan naar de motivaties van donateurs in crowdfunding projecten.</p>
<p>Ronald is mede-auteur van het boek “<a href="http://www.managementboek.nl/boek/9789059727588/crowdfunding-de-hype-voorbij-martijn-arets" target="_blank">Crowdfunding – De hype voorbij</a>”, waarin hij zijn overzicht over de ontwikkelingen en belangrijkste spelers in de crowdfunding-markt en zijn ervaringen met succesvolle (inter)nationale projecten deelt. </p>
<p>Op dinsdag 25 november schetst Ronald het landschap van crowdfunding en staat hij stil bij de twee grootste mythes van crowdfunding. Aansluitend zullen we onder leiding van Frank Jongejan, mede-oprichter van <a href="http://mycrowdfunding.nl/" target="_blank">MyCrowdfunding</a>, met elkaar de discussie voeren over crowdfunding. De centrale vraag daarbij zal zijn waarom lokale betrokkenheid bij crowdfundingprojecten belangrijk is. Denk daarbij aan lokale projecten als Zuivelboerderij IJsseloord, Jansen de Feijter, Zonnepanelen Rijnstate, Brasserie Zypendaal, Bakkerij Hilvers en Het Colofon. En waarom ging het eigenlijk mis in Arnhem bij Boekhandel Polare?</p>
<p>Deelname aan Media Villa Arnhem is gratis. Koffie, thee, bitterballenen de eerste consumptie betalen wij. De rest is voor eigen rekening. Het is wel verplicht om je te registreren via <a href="http://www.meetup.com/Media-Villa-Arnhem/events/217535712/" target="_blank">meetup</a>. We hebben plek voor max. 100 deelnemers per bijeenkomst!</p>
Wees de eerste die reageert op "Media Villa Arnhem over crowdfunding, de hype voorbij!"