{
<p>Dit moet toch een andere bedoeling hebben. De eerlijke vinder wordt een grote beloning in het vooruitzicht gesteld en in plaats van een telefoonnummer wordt verwezen naar <a href="http://twitter.com/search?q=AC3_conner&src=typd" target="_blank">#AC3_conner</a>. Via die “hashtag” (#), een teken dat op Twitter wordt gebruikt, werd het me duidelijk dat dit gaat om een reclame-uiting. Meldingen over de A4-tjes komen uit het hele land. Dat gaat in zekere zin over een soort speelgoed, maar niet om het fysieke verlies daarvan.</p>
<p>Dat “AC3” staat voor Assassin’s Creed III, een computerspel dat onlangs op de markt is gebracht. In dat spel is Conner, een halfbloed-indiaan de hoofdrolspeler. En die zogenaamde verloren tomahawk, een Indiaanse bijl, is daardoor ook meteen te plaatsen. Het aanplakken van dit A4-tje is dus “Guerilla-marketing”.</p>
<p><a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Guerrillamarketing" target="_blank">Guerilla-marketing</a> is een snelle en goedkope manier om reclame te maken voor een product of dienst. Het heeft dus helemaal geen zin om heel Arnhem af te zoeken naar die verloren tomahawk! Het lijkt me sterk dat u die in de reële wereld, in plaats van de virtuele van het computerspel, zult vinden. Voor een geslaagde “zoektocht” is niets anders vereist dan naar een winkel te gaan die computerspellen verkoopt. Maar gelukkig was het gisteren koopzondag in Arnhem!</p>
Wees de eerste die reageert op "Verloren tomahawk: Guerilla-marketing in Arnhem"