Adem made in Arnhem

{

Made in Arnhem blijft de slogan waarmee Arnhem zich wil profileren. Met een kleine kwinkslag, door de M op te schuiven krijg je Adem in Arnhem. En wij, de Arnhemmers, mogen ook zelf met de slogan aan de slag. Fashion made in Arnhem, Energy made in Arnhem, T-shirts made in Arnhem en Arnhemse Meisjes made in Arnhem bijvoorbeeld. Arnhemmers moeten trots worden op hun stad en dat ook gaan uitdragen. Dat is in het kort de visie van het consortium van Arnhemse bureaus dat de citymarketing voor Arnhem de komende jaren mag gaan invullen.

En citymarketing, dat gaat ook echt ergens over zo benadrukt Jurriaan de Mol van RBT KAN. De regio Arnhem Nijmegen telt in 2011 totaal bijna 1,7 miljoen overnachtingen. Hiervan zijn circa 1,2 miljoen overnachtingen toeristisch van aard. Het totaal aantal bestedingen door toeristen in 2011 in de regio Arnhem Nijmegen bedraagt circa 1,3 miljard euro. Toerisme en recreatie levert in totaal ruim 17.000 FTE aan werkgelegenheid op. Dit komt overeen met circa 24.000 banen, ofwel circa 7% van de totale regionale werkgelegenheid. Maar hoe gaan we Arnhem beter op de kaart zetten?

Arnhem is…

De oranje haken van Made in Arnhem gaan als een soort viewfinder door de stad en leggen de focus op de merkwaarden van de stad. Dat zijn er drie:

– Arnhem is creatief
– Arnhem is groen
– De Arnhemse zakelijkheid

Dit zijn de drie onderscheidende punten waarmee we ons onderscheiden van andere steden als Groningen en Amsterdam. Via guerillamarketing en een bottom-up campagne waarmee alle lagen van de Arnhemse bevolking worden aangesproken en dan moet de Arnhemmer het eigenlijk zelf gaan doen. De stad gaan ademen en promoten. Daar is ook een tool voor ontwikkeld waarmee je de oranje haken op foto’s makkelijk toe kan voegen. Hoe dat precies gaat werken kon het consortium nog niet laten zien.

Doelen van Made in Arnhem citymarketing

Over de zin en onzin van citymarketing is veel discussie. Werkt het en het belangrijkste, hoe meet je dat dan? De inspanningen worden gemonitord en afgerekend op deze doelen:

De kernwaarden groen, creatief en de zakelijkheid komen goed naar voren in twee projecten die we nu al in de stad hebben. Het Bartokpark en de Wifi-tuin achter het station. Dit soort projecten en ideeën kunnen nu mogelijk op de ondersteuning van Made in Arnhem krijgen. Samenwerken met en verbinden van de vele belangenverenigingen in Arnhem om samen onze stad aantrekkelijker te maken is de kern van de nieuwe weg die Made in Arnhem inslaat met het consortium van de Arnhemse bureausDiep Arnhem, Wisse Kommunikatie, Perplex en See U.

Reacties

Wees de eerste die reageert op "Adem made in Arnhem"

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*