Arnhem Direct doet met plezier een beetje mee aan city marketing. Onlangs kwamen er twee bijzondere filmpjes voorbij, waar de stad op een fijne manier is vastgelegd en gebruikt door jonge mensen, ieder vanwege eigen motivaties. Beide filmpjes zijn een ode aan Arnhem en we delen ze graag!
Introdans | WE ARNHEM
“We are… We are the invisible net that connects people, to celebrate our highs and lows. We are the intangible stream that flows through the streets like this river nourishes its city.”
Twee jonge dansers, Alberto Villanueva Rodríguez (Reus, Spanje) en Jurriën Schobben (Landgraaf, Nederland) kwamen naar Arnhem voor een carrière bij Introdans. Ze werden collega’s en sloten, naast het dansgezelschap, ook de hoofdstad van Gelderland in hun hart. Alberto en Jurriën wilden wat terug doen voor de stad en besloten om deze reden een choreografie te maken en deze vast te leggen op beeld. Het eerbetoon aan Arnhem: WE ARNHEM, een week geleden gepubliceerd.
De choreografie is meer dan dans. Als je aan Arnhem denkt, denk je ook aan creativiteit. Daarom dragen de dansers Vérine Bouwman en Salvatore Castelli ook kleding van Arnhems modehuis MAISON the FAUX en sieraden van designer Peet Dullaert. De muziek is speciaal gecomponeerd door Philipp Rüttgers, alumni van en thans docent bij ArtEZ Conservatorium. De tekst wordt gesproken door Eric Corton. De film duurt iets langer dan 6 minuten en de dansers vliegen o.a. van de Sonsbeekvilla, naar de Parkzaal, Koepelgevangenis en de John Frostbrug.
WE ARNHEM is een coproductie van Introdans en Omroep Gelderland in samenwerking met Dirkzwager en Made in Arnhem.
SIGMA City Beats: Arnhem
Paul Hemmen en Robin Ammerlaan gingen eind 2018 een weekend lang op pad in een winters Arnhem met de SIGMA lenzen 18-35mm T2, de 50-100mm T2 en een high end digitale cinema camera. Het eindresultaat werd een inzending voor de filmwedstrijd ‘Sigma City Beats’ waarbij jonge filmmakers zijn uitgedaagd een weekend lang een stad in de Benelux op een originele manier vast te leggen met SIGMA Cine objectieven. Filmmakers zijn óók naar Gent, Amsterdam, Eindhoven, Brussel, Groningen, Leuven, Rotterdam en Den Haag gegaan. Het Arnhemse filmpje duurt 3 minuten en pakt de stad, of zoals zij zelf zeggen: ‘Ontdek hoe we de beat van Arnhem hebben gevangen!’ We zijn er niet achter gekomen of de inzending van Paul en Robin heeft gewonnen.