Made in Arnhem is meer dan citymarketing

imageNu Made in Arnhem de citymarketingkreet van de stad is geworden, zou je bijna vergeten dat we ook nog een kunstfestival hebben met dezelfde naam.

Via de nieuwsbrief van O.P.A. stuitte ik deze week op de uitnodiging van de 3e editie Made in Arnhem. Na de 2e editie in 2005 werd besloten er een 3 jaarlijks festival van te maken, o.a. om niet te hoeven ‘concurreren’ met de Mode Biënnale, maar in verband met Sonsbeek 2008 werd ook weer gelijk afgeweken van dit schema.

Volgend jaar van 13 september t/m 25 oktober 2009 is het weer zover. Zes weken lang zijn er overal in de stad exposities, performances, lezingen, AV- voorstellingen en symposia. Made in Arnhem wordt ook deze keer georganiseerd door een groot aantal culturele organisaties onder algemene projectleiding van het Museum voor Moderne Kunst Arnhem.

Onder het motto Made in Arnhem INVITES wordt iedereen uitgenodigd te komen kijken naar de stand van zaken in de beeldende kunst. Maar uitnodigen betekent in dit verband ook: het binnenhalen van andere disciplines en kunstenaars van buiten de stad. De deelnemende organisaties benaderen zelf kunstenaars en vormgevers voor deelname aan hun project. Maar als je niet bent uitgenodigd, kun je zelf ook een voorstel indienen. De sluitingsdatum is 15 november a.s. al, dus als je nog een plan wilt indienen moet je snel zijn.

In de eerste subsidieronde van het Fonds Cultuur in 2009 krijgen activiteiten en projecten die verband houden met Made in Arnhem voorrang.

Misschien dat het kunstfestival Made in Arnhem goed kan maken waar de citymarketing van Made in Arnhem het laat afweten, namelijk ruimte en een podium bieden voor Arnhems talent. Dat zou pas echt citymarketing zijn!

Reacties

Geef een reactie on "Made in Arnhem is meer dan citymarketing"

Geef een reactie

Je mailadres wordt niet gepubliceerd.


*