Citymarketingminded communicatiestrategen herstellen [Arnhemse] haakfout

{

Al meer dan tien jaar worstelt Arnhem. Met zichzelf. Met een toren die afbrokkelt. Met projecten die niet afkomen. Met voor elke vastloper minstens drie verlieslatende varianten [A B C, kort lang sluis, exploitatiegat small medium large, in het bos of bij de brug of toch maar in Paleis Soestdijk, …]. Met dolgedraaide participatie. Met 2002 dat maar geen 2012 wil worden. Met … Ho! Stop! {maar nu even niet}. De Maya¬¥s hadden het mis. Het wordt gewoon 2013. We moeten verder. Arnhem is 2012 Voorbij. Tijd voor een lichtpuntje {aan het einde van het moerriool}.

De Floriade werd een Phanos reclamebord. De Beste Binnenstad werd een Fietsonvriendelijke Bouwput. Het Station werd een Roltrap met een houten tunneldak (waar is trouwens dat hout gebleven?). De Haven werd een Kunstenklutser. Syntus werd Arriva {dat betekent zoiets als “ik zal aankomen, maar weet nog niet hoe laat”}. Ga terug naar Af en ontvang geen [subsidie].

Burgerparticipatiemeester
We weten dat het zo niet werkt. En toch gaan we er mee door [vul hier de passende Freudiaanse diagnose in]{kleinheidswaan}{zelfdestructieve fugue}. Zo krijgen we straks een burgerparticipatief burgemeestersprofiel met zo veel wensen en eisen made in [Arnhem] dat zelfs een combinatie van Superman, Sinterklaas én Ad Scheepbouwer er zo ruim in past dat er daarna nog plaats is voor een dik dozijn hulpburgemeesters {2x zes voor de prijs van vijf}. Mag dat in 2013 alsjeblieft anders?
Kunnen we ophouden onszelf de ene na de andere A Priori Mission Impossible (Joca, hoe zeg je dat in het Latijn?) voor te schotelen? Als de nood het hoogst is hebben we aan het eind van het jaar nog een paar uur over voor de oerdiagnose die nu eens een goed voornemen gaat opleveren dat wél de eindstreep haalt.

Steigerschijnwerpers
Dankzij Google Earth [of de bemande ruimtevaart (dat zoeken we op)] {ISS}{NASA}{Eusebiustorenlift} kunnen we nu allemaal zelf als een Felix Baumgartner {Eddy the Eagle} naar onze stad kijken. En wat zien we dan?
arnhem voorbij december 2012

DE ]HAKEN[ STAAN ]VERKEERD[ {!}

We noemen ons werk made in [Arnhem]. Intussen gaan alle opdrachten naar [Amsterdam], [Utrech]t, [Haarlem], … Daar weten ze wel dat ze hun [ondernemers] niet tussen haakjes () moeten zetten. Waarom zet Arnhem zichzelf in made in [Arnhem] dan zo bescheiden [opzij]? Willen we onze ondernemers [inwisselbaar] maken? Cijfert Arnhem zijn economie [weg]? Is Arnhem een [bijsluiter] van {de Randstad}? Is Arnhem {uitwisselbaar} {nog niet af} {eeuwig bescheiden} {trots op Nederland in plaats van op zichzelf }??? Heeft Arnhem een (enge) [Leestekenziekte]? Heeft deze stad een [steuncorset] nodig? Blijft Arnhem eeuwig een {provincie}stad{regio} met [hulpwieltjes]? Zijn we niet meer trots op onze [trolley]{energie}? Hebben we geen vertrouwen meer in onze [bovenleiding]? Zijn we bang dat [hoge bomen] te veel [windenergie] vangen? Zet Arnhem zichzelf voor eeuwig in de [steigers] in plaats van in de [schijnwerpers]?
De stad van de {ondergrondse} [citymarketeers] haakt zichzelf elke twee jaar (modebiennale) in nieuwe communicatiespinnewebben in plaats van door te gaan [op zijn eigen eenzame weg]. Zo waait Centrum Oost steeds verder af in Oostelijke richting en vinden we nooit een plaats voor energy made in [Westervoort].

Goedgehaakt
Nieuwjaarsvoornemen (voor de hele stad): gooi die rare steigers ([]) af. Vanaf 1 januari lopen we weer op eigen kracht (alleen de trolleybus heeft haken nodig, maar die rijdt tenminste ergens heen, naar [Huissen] of zo).
Kijk voortaan vanuit een trots (zelfgemaakt) {goedgehaakt} perspectief naar:

[made in] ARNHEM [drie maal daags innemen]{omzetafhankelijk}

Dokter L “[leesteken] ({Maar} dat [Terzijde])” & Dokter Pan[toons]

Reacties

Wees de eerste die reageert op "Citymarketingminded communicatiestrategen herstellen [Arnhemse] haakfout"

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*