Op zoek naar een merkidentiteit voor Arnhem

Arnhem Centraal - Flickr/Arnhem Direct © Edwin Clijsen

Op 29 en 30 november gaat een team van Arnhemse experts aan de slag met de ontwikkeling van een merkidentiteit voor Arnhem. Dit is nodig om een onderscheidende positie in te kunnen nemen t.o.v. andere steden, zodat we meer bedrijven, studenten, bezoekers en bewoners aan Arnhem kunnen binden en naar Arnhem kunnen trekken. Het moet bijdragen aan een vitale en sociaaleconomische sterke positie van Arnhem.

Tijdelijk Arnhems merkbureau ontwikkelt identiteit voor Arnhem

Het hele proces naar een onderscheidende merkidentiteit voor Arnhem is zowel digitaal, via www.madeinarnhem.nl/themakingof als live te volgen. Hiervoor is het Retail Leerlab van Rijn IJssel, de ideale leerschool voor toekomstige verkopers en ondernemers, aan de Bovenbeekstraat 10 op 30 november tussen 13.00 en 17.00 uur ingericht als ontvangstruimte voor alle Arnhemmers of betrokkenen die de tussentijdse resultaten willen zien en er op willen reageren. “Wij vinden het erg belangrijk om de Arnhemmer hier een stem in te geven, want we maken de stad tenslotte samen” aldus voorzitter van de Stichting Made in Arnhem Henk Ramautar.

Een stad met een duidelijke visie en identiteit, is een sterke stad. Een stad waarvan je weet waar hij voor staat en wat je er van kunt verwachten. De afgelopen jaren is gebleken dat steden die eenduidige keuzes maken in wie ze -willen- zijn, succesvol zijn in het aantrekken van meer bedrijvigheid en het creëren van meer werkgelegenheid. Eindhoven, Rotterdam en Groningen zijn hier goede voorbeelden van. Stichting Made in Arnhem is van mening dat visie en focus nodig zijn om meer bekendheid te krijgen, met als uiteindelijke doel een stad waar mensen graag werken, ondernemen, studeren, komen en wonen.

Regisseur van de citymarketing met team merkstrategen

Om de identiteit van Arnhem aan te scherpen is de Stichting Made in Arnhem, regisseur van de citymarketing van Arnhem, de samenwerking aangegaan met een selectie uit de beste merkstrategen, art directors, vormgevers en copywriters die Arnhem rijk is. Het team bestaat uit: Dana Dijkgraaf (Dana Dijkgraaf Design), Evert Burggrave (Introdans), Ferdinand Hartgers (Berends Sebastiaan), Ferdinand Lam (Brand Design & Creative Direction), Hester van Hartingsveldt (Eno zorgverzekeraar), Hilmer Thijs (Studio Hands), Lee-Roy Kool (Sumedia), Marcel Baauw (Trinfinity Network), Sjoerd Verbeek (illustrator), Willem Vierdag (LBL), Tessa de Boer (Maison the FAUX).

Over Stichting Made in Arnhem

Sinds mei 2019 is citymarketingorganisatie ‘Made in Arnhem’ actief. De stichting is opgericht uit wens van Gemeente Arnhem, ondernemersverenigingen en diverse organisaties uit de stad, waaronder Ondernemers Kontakt Arnhem, Platform Binnenstad Arnhem en Industrie Park Kleefse Waard. Samen creëren we meer bedrijvigheid, werkgelegenheid en bekendheid voor Arnhem.

Reacties