Zuka.nl nieuwe hoofdsponsor van Vitesse

Diverse landelijke media (o.a. Nu.nl en De Telegraaf) wisten vanmorgen al te melden dat met onmiddellijke ingang de naam van Zuka.nl, een internetmakelaar, als hoofdsponsor het shirt van Vitesse zal gaan sieren. Dat bericht mag op deze plek ook niet ontbreken. Het lijkt me ook goed nieuws in een tijd, waarin de gevolgen van de kredietcrisis ook in volle omvang tot het betaalde voetbal beginnen door te dringen. De naam van de nieuwe sponsor staat al op het shirt in de uitwedstrijd komende zondag tegen NEC, mochten de weergoden een partijtje voetbal toestaan.

Met de komst van Zuka.nl neemt Vitesse afscheid van AFAB, dat vijfeneenhalf jaar hoofdsponsor was. Het contract met AFAB liep nog tot en met 1 juli van dit jaar, maar is nu omgezet naar een partnersponsorship voor een periode van anderhalf jaar. De pas aangetreden voorzitter Maasbert Schouten geeft op de website van Vitesse aan tevreden te zijn. Niet alleen vanuit financieel oogpunt, maar “bovendien is er nu ook een duidelijkere scheiding tussen mijn rol als voorzitter en mijn rol als voorzitter.”

Ron van Veldhoven, directeur/eigenaar van de nieuwe hoofdsponsor geeft aan dat zijn bedrijf vooral met Vitesse in zee gaat voor vergroting van de naamsbekendheid, betaald voetbal daarvoor een interessant podium is en Vitesse in het verleden zijn waarde in dat opzicht heeft bewezen voor NUON en AFAB.

Reacties

Wees de eerste die reageert op "Zuka.nl nieuwe hoofdsponsor van Vitesse"

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*