Vitesse krijgt een nieuwe website

Vitesse presenteert op 26 juli a.s. in het centrum van Arnhem niet alleen de selectie voor het komende seizoen, op die dag gaat ook een nieuwe versie van Vitesse.nl live. De club gaat voor een periode van 3 jaar in zee met STBeets, webdevelopers uit Arnhem, dat eerder al verantwoordelijk was voor de actiesite vitesseseizoenkaart.nl. Vitesse had enige tijd geleden al aangekondigd na eenzelfde periode van 3 jaar de samenwerking met Totaalnet te beeindigen.

Algemeen directeur Paul van der Kraan over de nieuwe website: “In een veranderende markt waarin websites volop in ontwikkeling zijn en waarin deze steeds interactiever worden, kan Vitesse niet achterblijven. Vitesse.nl is een ideale mogelijkheid een bredere binding én interactie met de achterban van de club te krijgen. Via deze nieuwe site kunnen we onze supporters op een meer gerichte manier bereiken.”

Paul Meima, Coördinator Eigen Media, laat in een eerste reactie weten dat Vitesse.nl een metamorfose zal ondergaan qua lay-out, structuur en (web-2.0)-functionaliteiten als RSS, de mogelijkheid tot reageren, Twitter, terwijl daarnaast diverse fandomeinen worden gelanceerd en een community voor de supporters. De grootste wijzigingen van de site wil hij echter bewaren tot de genoemde datum van de fandag.

Vitesse.nl kan inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken en kent nogal wat achterstallig onderhoud. De site is bovendien nauwelijks interactief, de laatste column dateert van 6 januari jl,, het laatste interview is van na de verrassende uitzege bij AZ van begin april en een nieuwsbrief heb ik maar zelden mogen ontvangen. De trainingsmethoden van de technische staf lijken me trouwens wel heel erg gezond te zijn, want het blessurejournaal telt zelfs geen enkel item. Vitesse.nl trekt momenteel een kleine 5.000 bezoekers per maand, een schamel aantal afgezet tegen het aantal seizoenkaarthouders, maar ook afgezet tegen het potentieel van de hele regio.

Directeur Sander Beets van het gelijknamige bureau belooft dat “de site voor Eredivisie begrippen vernieuwend wordt”. Wellicht dat de verantwoordelijken met meer dan een schuin oog kijken naar de wijze waarop PSV inmiddels is uitgegroeid tot een crossmediaal merk met een sterke community, sportmarketeer Peter Kentie kortgeleden uitgebreid verslag heeft gedaan op het Mediapark Jaarcongres. Arnhem-Direct zal dit (interactieve) traject met meer dan gemiddelde belangstelling volgen.

Reacties

Wees de eerste die reageert op "Vitesse krijgt een nieuwe website"

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*