Serviceloket

De servicemedewerkster herinnerde me aan de bediening in Oost-Duitse restaurants voor 1989.

‘t Was in elk geval met dezelfde onverholen desinteresse dat ze ‘t luikje van d’r loket openschoof. Na m’n vraag onbegroet te hebben aangehoord mompelde ze enkele woorden die verdronken in ‘n omroepbericht. Ik boog voorover met ‘n hand als gehoorschelp.

“Kunt u dat herhalen?” vroeg ik. “Ik kon ‘t niet verstaan.” De vrouw reageerde door achterover te leunen en weer enkele onverstaanbare woorden te zeggen. Ik schudde m’n hoofd.

“‘t Spijt me.” zei ik (nederigheid is vaak ‘t enige medicijn tegen tekortschietende klantvriendelijkheid), “Ik heb ‘t niet goed gehoord.” De vrouw kruiste nu d’r armen voor d’r borst. Ze was ‘t duidelijk zat.

“Balie.” zei ze. Ze knikte ‘n kant op en schoof ‘t luikje dicht. Ik kreeg ineens zin in Wurstfleisch.

Reacties

Over de auteur

René Gademann
Een Mowl’etje [mo’wɛləcə] is een kort verhaal van exact honderdvijftig woorden. Het is bedacht en ontwikkeld door René Gademann die al sinds jaar en dag publiceert op www.mowl.eu. En elke zaterdag op Arnhem Direct. Kortgeleden is van zijn hand de thriller Colheita verschenen bij de Arnhemse uitgeverij Aquazz. Het boek is ook verkrijgbaar bij de boekhandel.

Wees de eerste die reageert op "Serviceloket"

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*