22 september 2016
1 minuut

Nieuwe huisstijl en website voor Schuytgraaf: ‘inSchuytgraaf’

Bij het maken van een Wijkactieplan voor de wijk Schuytgraaf kwam de wens van de wijkbewoners naar voren voor een bundeling van relevante informatie op één website. Een communicatiewerkgroep, die ook verantwoordelijk is voor de wijkkrant ‘Vierkrant’ heeft daarvoor overleg gepleegd met de wijkvereniging, het wijkplatform en de gemeente Arnhem. Bij het bundelen van alle relevante wijkinformatie is er ook een nieuwe naam bedacht, namelijk inSchuytgraaf wat ook de naam is van de nieuwe website. Daarnaast blijft de informatiesite schuytgraaf.nl nog bestaan om informatie te bieden over bouwplannen in de wijk.

Met hulp van subsidie van de gemeente Arnhem kon er voor de nieuwe website ‘inSchutgraaf’ én de wijkkrant Vierkrant een nieuwe huisstijl met een logo worden ontwikkeld. Hiervoor zijn diverse bureaus in de wijk zelf benaderd om een offerte uit te brengen en is het logo voor inSchuytgraaf uiteindelijk ontwikkeld door Bert van Gorkum van Buronazessen, de oorspronkelijke bedenker van de wijkkrant ‘Vierkrant”. Het logo zal worden gebruikt door de diverse werkgroepen in de wijk, de wijkvereniging en de Vierkrant, die nu ‘Vierkrant inSchuytgraaf’ is gaan heten.

De website is vervolgens gebouwd door Koen Simons die ook in Schuytgraaf woont. Naast een bundeling van eerdere informatieve sites over Schuytgraaf is er nu een platform voor wijknieuws en een overzicht van activiteiten. De nieuwe website is bovendien geschikt voor gebruik via mobiele telefoons en tablets. De nieuwe huisstijl zal voor het eerst buiten zichtbaar zijn tijdens de Buurtendag 2016 a.s. zaterdag (24 september) rond het MFC ‘Omnibus’. Dat wijkfeest begint om 14:00 uur en duurt tot 19:00 uur.

De wijkkrant in de oude en nieuwe huisstijl
De wijkkrant in de oude en nieuwe huisstijl

 

Vorige Bericht

Krijgers van Arnhem: het vierde interview

Volgende Bericht

Goedemorgen Arnhem 2421

Laatste berichten

Recensie: KoffieKafeetje Mon Chou

Het witte neo-renaissance pand aan de Hommelstraat straalt eigenlijk altijd. Zelfs als de wolken de lucht grijs kleuren en de temperatuur buiten guur aanvoelt. Bij binnenkomst van dit sympathieke zaakje is het

Merkanalyse: Arnhem is een sterk merk!

Hoe groot is de kracht van het merk Arnhem? Wat zijn de sterke punten van de stad en waar is verbetering mogelijk? Die zaken staan in de strategische merkanalyse van Arnhem, die
Ga naarBoven