12 december 2009
1 minuut

Serviceloket

De servicemedewerkster herinnerde me aan de bediening in Oost-Duitse restaurants voor 1989.

‘t Was in elk geval met dezelfde onverholen desinteresse dat ze ‘t luikje van d’r loket openschoof. Na m’n vraag onbegroet te hebben aangehoord mompelde ze enkele woorden die verdronken in ‘n omroepbericht. Ik boog voorover met ‘n hand als gehoorschelp.

“Kunt u dat herhalen?” vroeg ik. “Ik kon ‘t niet verstaan.” De vrouw reageerde door achterover te leunen en weer enkele onverstaanbare woorden te zeggen. Ik schudde m’n hoofd.

“‘t Spijt me.” zei ik (nederigheid is vaak ‘t enige medicijn tegen tekortschietende klantvriendelijkheid), “Ik heb ‘t niet goed gehoord.” De vrouw kruiste nu d’r armen voor d’r borst. Ze was ‘t duidelijk zat.

“Balie.” zei ze. Ze knikte ‘n kant op en schoof ‘t luikje dicht. Ik kreeg ineens zin in Wurstfleisch.

Vorige Bericht

Maasbert Schouten nieuwe voorzitter Vitesse

Volgende Bericht

Vitesse op de valreep naast FC Utrecht: 2-2

Laatste berichten

Kunst als troost

ARNHEM – Hoe verzacht kunst het omgaan met verdriet? Kan het troosten, helen, of het verlies zachter maken? Die vragen komen vanzelf op bij het zien van TOO DE MOON EN BEK,

Recensie: KoffieKafeetje Mon Chou

Het witte neo-renaissance pand aan de Hommelstraat straalt eigenlijk altijd. Zelfs als de wolken de lucht grijs kleuren en de temperatuur buiten guur aanvoelt. Bij binnenkomst van dit sympathieke zaakje is het
Ga naarBoven